مترجم خوب چه کسی است و ترجمه متون به چه صورت انجام می شود
نوشته شده توسط : editence

امروزه در دنیا مردم به زبان های مختلف صحبت می کنند و یکی از راه های ارتباطی آن ها با یکدیگر ترجمه توسط مترجم می باشد. بنابراین ترجمه متون به عنوان راه ارتباطی بسیار مهم به شمار می رود. در اصل در ترجمه متن، متن از زبان مبدا به زبان مقصد برگردانده می شود که این کاری بسیار دشوار به شمار می آید که دقت بسیار زیادی را می طلبد.
ترجمه با تغییر حالت عبارات از حالت اصلی به حالتی که در دیگر زبان است گفته می شود. و منظور از ترجمه متون ارتباط بین زبان مبدا و زبان مقصد و انتقال پیام از زبان مبدا به زبان مقصد توسط مترجم  که حکم رابط را دارد با در نظر گرفتن معنا و مفهوم می باشد. در اصل در ترجمه متن شکل جمله ها تغییر می کنند یعنی کلمات، عبارات و جملات تغییر می کنند.

مترجم  در ترجمه متون چه ویژگی هایی باید دارا باشد؟

ترجمه متون فرآیندی است که بر پایه علم انجام می شود. و اگر در هنگام ترجمه متن علم لازم را نداشته باشید ترجمه ی خوبی نخواهید داشت. مترجم شخصی است که بتواند مقصود متن زبان مبدا را به  زبان مقصد به خوبی برگرداند. مترجم هم چنین باید به هر دو زبان مبدا و زبان مقصد تسلط کامل داشته باشد. هم چنین به لغات عمومی و تخصصی زبان مبدا و مقصد مسلط باشد که برای این منظور می توان از لغت نامه های مختلف استفاده نمود. از لحاظ علمی به متن مورد نظر تسلط داشته باشد. مترجم باید در محیطی آرام قرار داشته باشد تا تمرکز لازم را برای ترجمه متن دارا باشد.
 تنها انسان است که می تواند متن را به صورت دقیق از زبان مبدا به زبان مقصد ترجمه کند. در ترجمه ماشینی که توسط ماشین انجام می شود متن مورد نظر حتما باید توسط انسان ویرایش شود. علت آن این است که ترجمه متن نیازمند درک است که ماشین فاقد این خصلت می باشد. و تاکنون هیچ دستگاهی اختراع نشده است که بتواند این عمل را انجام دهد.

کارشناسان شرکت ادیتنس در زمینه ترجمه می توانند شما را راهنمایی کنند تا ترجمه خود را به نتیجه برسانید.





:: برچسب‌ها: ترجمه تخصصی , ویراستاری مقاله , مقاله isi , ژورنال isi , ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: